čtvrtek 16. října 2008

Broken Sword 2.5 v Ubuntu pod Wine

V Ubuntu 8.04 pod Wine 1.0 jsem vyzkoušel novou adventuru z legendární řady Broken Sword, která má název Broken Sword 2.5 : The Return of the Templars. Je to fanouškovský počin, je zcela zdarma a pod zajímavou licencí.

Hra jako taková funguje bez problémů, pouze nastal problém s rozlišením při celé obrazovce, takže jsem nakonec musel hru spouštět v samostatném okně, ne defaultně na fullscreen.

Instalace:
  1. stáhněte hru (má asi 700 MB)
  2. rozbalte zip archiv
  3. klikněte na soubor bs25-setup.exe
  4. odklikněte souhlas (! :-) a další tlačítka, nechte hru nainstalovat
  5. spusťte z Aplikace > Wine > Programs
  6. pokud je problém s rozlišením, tak spusťte z téhož menu variantu v okně
  7. přepněte si ve volbách hry jazyk na angličtinu (titulky budou v angličtině, řeč ovšem zůstává v němčině)
Zahrál jsem si chvíli, pobíhal po Paříži a pátral po tajemném spojení mezi Nico Collard a templáři, pak jsem se po požáru v archivu France Nacionale nějak zaseknul a ať jsem dával komukoliv cokoliv, nevedlo to dál :-)

P. S. Zkoušel jsem upravit velikost obrazu v konfiguraci Wine, ale nějak se nedařilo. Každopádně se BS 2.5 dá hrát i v tom "malém" okně.

Žádné komentáře: