úterý 3. února 2009

Google Earth 5.0 pod Ubuntu 8.10

Říkal jsem si ondyno, jakoupak zhovadilost jsem na Ubuntu ještě neinstaloval? A volba padla na Google Earth. Celý svět v 3D. A tak jsem začal hledat návod...

Ale prdlajs. Proč dělat věci jednoduše, když to lze i napínavě? :-) Prostě jsem si stáhnul přímo instalační soubor GoogleEarthLinux.bin, přidal mu spouštěcí příznak a v terminálu ho spustil.

Instalace sice proběhla v pořádku, ikonka na ploše atd., ale po spuštění GE to krátce nato padlo.

No tak jsem chvilku hledal, co jako může za tu chybu relocation error a cosi o nějaké špatné knihovně, a mé úsilí bylo tuplovaně korunované! Našel jsem velmi stručnou radu: přejmenuj tu zatracenou knihovnu (zde konkrétně libcrypto.so.0.9.8 ) na cokoliv jinýho a GE si vezme tu z operačního systému.

A taky že jo! Takže už žádné padání, ale pěkně si Googleearthuju pod Ubuntu 8.10!

Existuje vůbec něco, co nejde na Ubuntu tak či onak spustit?

Update: pod Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope už žádný problém není.

3 komentáře:

chyba řekl(a)...

díky za radu!málem sem zešílel než sem si přečet tohle...

Brouk řekl(a)...

Zkúšal jsem starší verze, býval tam problém s eštinou u fontů na mapě. U té 5.0 je to v pořádku?

Windfinder řekl(a)...

Takhle, není tam nic nečitelné. Hlavní názvy, třeba měst a obcí, mají českou diakritiku, menší místa jsou většinou bez diakritiky, někdy s. Nemám s tím žádný problém.