Zřejmě nemá cenu, abych se pokoušel dál takto se hendykepovat, protože pokračující zkušenost napovídá, že se buď nelepším nebo opakované ztrácení Axis spawnu nejde jinak řešit. Fritzboti (teď myslím Allies) zkrátka nezaminovávají Axis spawn, takže je otázkou minuty, kdy Axis spy doběhne ke spawnu, chytře počká, až do výsadku Axis zbývá jen několik málo sekund (= Allies nemohou už nijak reagovat) a získá spawn zpět. Čert mě bere, když se to stane dvakrát třikrát a čas už se krátí.

Jenom taková průběžná poznámka, pokud na tento článek hledíte jako jojo, hraju freewarový multiplayer Enemy Territory, vynikající custom mapu Stalingrad. Nehraju proti živým lidem na síti, ale proti botům Fritzbot. Hraju za Allies spolu s boty proti Axis (kompletně boti), 12 na 12. Počet aktérů by mohl být tuším vyšší, už přesně nevím, kolik dovoluje Fritzbot mód nacvakat, ale tohle mi stačí, aby nebylo přelidněno a taky, aby to utáhnula mašina.
Cílem první fáze mapy je dobýt Axis spawn, a hlavně ho natrvalo zajistit zničením východní blokující zdi. Na začátku proběhne výsadek na jednom břehu řeky. Máte dvě možnosti, buď přes blízký levý most nebo přes vzdálený pravý most, který je ale rozbitý, takže musíte skočit dolů. Levá cesta je relativně blíže Axis spawnu, takže šance, že se tamtudy probijete až k Axis spawnu a získáte ho, jsou hodně malé.
Pravá cesta přes rozbitý most a dlouhou ulicí a pak doleva k Axis spawnu ale taky není žádný med. Axis (tj. Fritzboti) hlídkují kolem celé budovy Axis spawnu, občas jsou zalehnutí a čekají, někteří naopak pravidelně obíhají budovu, další (Spy odstřelovači a Soldiers s panzerfaustama) jsou na střeše či spíše terase této budovy. Chvilka zaváhání a už vás rozprskne panzerfaust. Ale ani tak není možné normálně se probít touto delší cestou až ke spawnu : ta ulice je rovná a dlouhá a jste ostřelováni celou tu vzdálenost z druhého konce.

Pokud se našim (nech mě tady a prostřílej se k našim! :) povede získat Axis spawn, je nejlepší se nejprve z terasy porozhlédnout, jestli k němu nesměřují nějací "zapomenutí" Axis odněkud zezadu, tj. zejména ze souběžné ulice (kolmé na ty dvě, kterými útočí normálně Allies), kudy neustále obíhají svoji "výsadkovou" budovu. Ty je třeba zlikvidovat, aby se zezadu opět nezmocnili spawnu.
Takže, pokud je východní stěna konečně zničena a spawn tak trvale zajištěn pro Allies, nastává druhá a závěrečná fáze mapy, totiž zničení dvou tanků, západního (nalevo) a východního (napravo). Pokud se člověk jako F.O. dokáže bez větších zranění dostat do prvního patra rozbité budovy u západního tanku, je skoro vyhráno, protože může ostřelovat děly nebo bombit airstriky okolí budovy, kudy pobíhají a kde čekají Axis. Axis boti naštěstí neumějí vylézt do prvního patra za vámi. Východní, vzdálenější tank netřeba ošetřovat vlastní akcičkou, protože Allies jej dokáží po určité době zničit sami. Hlavní je pomáhat dělostřelbou a bombardováním u západního tanku, kde probíhají nejtvrdší boje, zejména uvnitř budovy, ale i kolem.
Allies boti bohužel vesele nabíhají na miny, ať už skryté nebo i odhalené špionem, pokud je ještě nestačil zlikvidovat hozením granátu. Allies inženýři prostě miny neumějí odminovat jinak, než tím, že přes ně sebevražedně přeběhnou :) Jeden z mála nedostatků Fritzbotů, no.
Některé scény, zejména uvnitř budovy, kdy se kácejí postavy zasažených vojáků nebo kdy do sebe šijí na malém sešeřelém prostoru obě strany, kdy výbuchy odhazují postavy nerealisticky daleko a vysoko atd., jsou docela dechberoucí. Každá hra nejenom probíhá, ale i vizuálně vypadá díky těmto momentům trochu jinak. Boti běhají doboku sem a tam, střílí, skáčou, házejí granáty, zalehávají na zem... padají zasaženi... Opravdu jsou to někdy dost surrealistické scény.
Žádné komentáře:
Okomentovat