Hrát proti živým hráčům je zkušenost, kterou nemůže žádná single-playerová FPS nahradit. Asi neexistuje pc bot, který vám nadá n00b! a bude to myslet vážně :) Žádný bot vám při hraní mapy Seawall neprskne do chatu "Prestan chodit ven ze zadnich dveri nebo skakat na plaz idiote Odevzdavas akorat uniformu spionovi Allies!" a podobné hlášky.
Hraju ET od března 2005. Dřív jsem hrával hodně. Byla to velká zkušenost týmové spolupráce, koordinace, přežívání v pekelně zběsilých dvacetiminutových bitvách (ale respawn je každých 20 nebo 30 sekund podle týmu, není to tak, že byste pořád čekali). Každý taktický detail dané mapy zde hraje roli, pokud jsou síly vyrovnané, vítězství se přikloní na stranu toho týmu, který lépe zná mapu a dokáže tu znalost realizovat při bojové spolupráci.
Kooperace v týmu, čili týmová spolupráce - to je to klíčové slovo, které se člověk musí naučit, když začínáte s hraním ET (nebo jakéhokoliv jiného multiplayeru). Existují základní věci, které musíte dostat "do krve", detaily mapy (opravdu ty největší detaily, do posledního pixelu):
- kudy kam vede která cesta
- kde jsou místa, na nichž můžete snadno blokovat útoky nepřítele
- pořadí a důležitost jednotlivých opatření při útoku (obraně) = "fáze" mapy (co je třeba udělat při postupu / obraně jednotlivých částí mapy)
- nejlepší střelecké pozice, kde můžete střílet, ale nebýt snadno zasaženi
Hlavní zásadou úspěšnosti zůstává týmová práce. Pouze dobře spolupracující tým může vyhrát proti jinak stejně silnému soupeři. Tohle je jedna z věcí, kterou mě ET naučilo o výhodnosti spolupráce.
V současné době dávám přednost hraní proti botům, ale s minimální odlišností tam platí totéž, co jsem řekl o hraní proti živáčkům. Používám Fritzboty, kteří jsou na 99,9% bezchybní (nesekají se nikde) a hlavně pěkně ostří. Spolupracují spolu nebo na moje zavolání interkomem (Medic uzdravuje, F.O. dává náboje, případně navede letecký útok), jinak špioni vyhazují command posty do vzduchu a odminovávají (ale nezabíjejí zezadu nožem!), inženýři zaminovávají (ale pouze podle skriptu).
Fritzboti po tobě střílejí okamžitě, jak tě spatří. A většinou tě spatří hned, jakmile jsi v dohledu. Umějí pěkné a divoké souboje, kryjí se, uskakují, obíhají atd. Skoro jako lidi, a rozhodně na úrovni dobrého hráče. Obtížnost jde navíc nastavit, ale přiznám se, že mám co dělat, abych vyhrál mapu na tu běžnou úroveň. Fritzboty lze snadno přidat, po jednom i hromadně, náhodně i nastavené funkce a skilly (v autoexec.cfg). Při poloautomatickém přidávání po jednom se rozmísťují střídavě do obou týmů. Délku mapy (bitvy) si můžete nastavit jak chcete, protože jste server, to jest referee (rozhodčí) hry.
Nejraději hraju custom mapu Stalingrad, a to za Allies (btw, jsem jediný člověk na mapě, pokud to ještě nikomu nedošlo :-). Axis boti jsou zde hodně těžko k poražení. Hraju jako F.O. a podporuju svůj botí tým pomocí airstriků a dělostřelectva na dálku, většinou ze střechy jedné poškozené budovy. Stalingrad má dvě hlavní fáze, nejdřív musíte vyhodit do vzduchu pravou (východní) blokovací zeď, tím získáte natrvalo první spawn Axis pro vás, tj. Allies. A potom musíte zničit dynamitem dva tanky, jeden je v západním rohu mapy, druhý ve východním. Největší boje probíhají u západního tanku, zejména v rozbité budově stojící proti němu. Velmi obtížné.
Druhá mapa, kterou mám rád, je Fuel Dump. Stejně jako Stalingrad, i FD má atmosféru a je dost těžká, pokud Axis (bránící tým) vědí, jak správně bránit (Axis Fritzboti to "vědí" velmi dobře). Allies musejí nejdřív v prvním údolí postavit most přes zamrzlou řeku, přejet po něm demoličním tankem Churchill AVRE a zničit vchod do skalní chodby. Tím získají první spawn Axis, kteří se přesunou do druhého, zadního údolí, kde je pevnost s palivovou nádrží (fuel dump). Axis tuto pevnost pak brání, protože poslední úkol útočících Allies je vyhodit nádrž do vzduchu, čímž hra končí jejch vítězstvím. Za Axis se mi FD proti Fritzbotům nehraje moc obtížně, Allies boti zde "sami" nejsou moc úspěšní. Proto raději hraju s nimi.
Související:
Enemy Territory proti Fritzbotům - mapa Stalingrad
Enemy Territory a Fritzbot : Stalingrad - další poznatky
Žádné komentáře:
Okomentovat