sobota 11. srpna 2007

Webmaster funguje, yeah...

Tak jsem si dnes ověřil, že nástroj Webmaster Tools je bezvadná věc. Potřeboval jsem oddělat z výsledků hledání v Googlu dvě stránky, které jsem mezitím smazal. A na to je ve Webmasteru právě URL removals.

Odstranění ze seznamu výsledků se uskuteční tehdy, pokud stránka splňuje jednu ze tří podmínek. Samozřejmě, že na Bloggeru nelze editovat robots.txt, ale stačí, když je post smazaný, takže stránka háže 404. Což byly oba zmíněné články. Takže jsem ten removal zadal a počkal pár dní, kdy u nich bylo napsáno Pending (probíhá). A dnes jsem zjistil, že už nejsou na seznamu Current Requests (aktuálně vyžádané), ale na Removed Content (odstraněný obsah). Zkusil jsem je vyhledat v Googlu pomocí site:www.example.com a opravdu nejsou ve výsledcích, ani v těch co se vynechávají z důvodu podobnosti.

Webmaster Tools se dá využít hlavně k tomu dát Googlu na vědomí všechny stránky z vašeho webu - sitemap (stačí tam dopsat atom.xml). A pak taky vidíte Page Rank (ale až po půl roce asi :) a další. Aby člověk měl přístup ke všem funkcím, musí verifikovat, že je administrátorem daných stránek. Na Bloggeru nelze nahrát speciální stránku, ale stačí přidat někam do hlavičky html kódu metatag.

Žádné komentáře: