úterý 23. října 2007

Ubuntu 7.10 - 3D akcelerace fpoho

3D akceleraci jsem si dokázal po několika pokusech bezproblémově zprovoznit už v 7.04, ale u nové verze Ubuntu jsem ještě neměl čas a ani mě to vlastně nenapadlo, až teď. Nainstaloval jsem si tedy "nesvobodný ovladač" pro svou grafárnu a 3D akcelerace funguje v pořádku (žádné přepínání frekvencí po bootu atd). Jenom teď okna s programy lítají nějak moc rychle a mají dokonce stíny, asi to někde vypnu :)

I když je mi 3D akcelerace v podstatě k ničemu, díky nesvobodnému ovladači je tu jedno pozitivum, a totiž že se mi v Gkrellmu objevila volba nVidia GPU Core, takže po zaškrtnutí v Konfigurace > Zabudované > Senzory > Teploty se na panelu Gkrellmu objeví tento údaj o teplotě jádra grafárny (GPU C), což si myslím, že není úplně zbytečné :) Jo a taky funguje podrobnější konfigurace grafiky - díky příkazu nvidia-settings v Terminálu se spustí pěkný setupový prográmek.

Vypadá to, že teď už můžou Ubuntu používat i kompletní klikoši, kteří ani netuší, co je xorg.conf a jak ho editovat a kolik to dřív dalo hledání a restartů, než jsem byl spokojenej! Pár měsíců s Ubuntu a člověk už začíná být nostalgický pamětník :)

Žádné komentáře: