úterý 20. května 2008

FireGestures !

Původně jsem uvažoval, že další článek na tomhle po čertech houževnatým bložíku se bude jmenovat Nebuď wowce - trájni Linux!, ale mezitím jsem zjistil, že navigování FIrefoxem mi i přes zásadní musthave addon Tab Mix Plus připadá pomalé, a vzpomněl jsem si na skvělé rozšíření Mouse Gestures. Jenomže to pro FF Beta5 nefachčí. A navíc jsem je už kdysi zkoušel (hned před rokem) a ty gesta byly v Linux Firefoxu nějaký tuhý nebo pomalý nebo co.

Jenže potřeba je potřeba, a tak jsem s nadějí nainstaloval hned to další, co se nabízelo, FireGestures - no a teda, bomba! Zpět a Kupředu jsou už přednastavený (Left, Right s drženým pravým myšítkem), akorát jsem si úplně prostince nově namapoval Zavřít panel a Nový panel ve volbách (preferuju prosté Down, Up, tj. D,U). Samozřejmostí je kustomizovatelná barva a tloušťka čáry.

Skvělé je, že pokud vaše nové gesto je v konfliktu s nějakým starším, tak rozšíření vám ihned pohotově nabídne, že to starší smaže. Prostě báseň - pár sekund intuitivního nastavení a už zase používám bleskovou navigaci pomocí gest myší - excelentní, rychlé FireGestures. Jak jsem mohl bez toho tak dlouho existovat? Übercool!

2 komentáře:

FiFoml řekl(a)...

Tento addon pouizvam uz dost dlouho a musim rict ze si je to fakt super. Akurat to ze sem odinstaloval Beta verzi a vratil se ke klasicke 2, i kdyz ted vysla 3 v RC.
Neznas jeste nejake zajimave addony? pouzivam pouze FG a ADBlock. Zatim sem vic nepotreboval ale clovek nikdy nevi

Windfinder řekl(a)...

Tak třeba User Agent Switcher, kterým se přepíná informace o prohlížeči a op.systému, ale ten moc nepoužívám, protože jsem na Linux hrdej! A teď hojně využívám Zoom toolbar, protože některý weby jako by s FF3 Beta5 zmenšily nějak písmenka :) Tohle rozšíření zvětšuje celou stránku. Jinak spousta dobrejch doplňků na Beta nefunguje. Tab Mix Plus běží bez problémů (ta nejnovější dev-build verze ze stránek autora, je na to odkaz někde v diskusi). Save Image in Folder bez problémů (tohle je fakt bezva rozšíření, ukládáš obrázky pouhým dvojklikem na ně do přednastavené složky, někde tady na blogu o tom píšu). Adblock Plus běží taky bez problémů. Víc nepoužívám.