neděle 11. května 2008

Kousnuté Ubuntu? Zablokovaný svazek TrueCryptu?

Včera jsem zkoušel takovou blbost. Hehe, asi vás napadne co, ale to je jedno :-) Každopádně Ubuntu se začalo kousat a pomohl jen restart. Ubuntu za to samozřejmě nemohlo, to jen můj HW prostě není tak silný, aby utáhnul tuhle záležitost (která by ovšem jinak byla dokonalá :-) Některý menší záležitosti tak jdou udělat, ale tohle už je opravdu moc. Tam už je docela vytížení, i když to běží normálně, a ne aby to ještě TC šifroval a dešifroval :-)

Psychologicky zajímavé je to, že jsem tuhle záležitost už loni zkoušel a taky se to kousalo. Člověk má holt krátkou paměť a nezměrný idealismus. Mno, takže nic. Jsem to oddělal a Ubi už zase běží fpoho! Ale o tom jsem nechtěl.

Zajímavější totiž je situace, když zatuhne komp s otevřeným TC svazkem. Totiž ono po restartu a připojení se ten TC svazek začne chovat tak nějak divně, tak jakoby zamčeně! Asi je tam nějakej ten lock, že jo? Aby se náhodou nestalo, že po zatuhnutí a restartu by se dalo přijít k otevřenýmu TC svazku.

Každopádně ten TC svazek začal po restartu a připojení dělat neplechu a žádný úpravy práv tomu nepomohly. Celý problém se vyřešil teprve tehdy, když jsem po right clicku na daný svazek (v přehledu slotů) dal Repair Filesystem. A už to zase běží OK. Takže v případě zatuhnutí poče a zamknutí TC svazku je podle všeho nutno provést opravu filesystemu na tom svazku.

P. S. Tyhlety moje experimenty jsou jediný situace, kdy mi Ubuntu zatuhlo, jinak se nepamatuju, že by Ubuntu kompletně padlo nebo vytuhlo dlouhým během nebo spuštěním hodně programů (něco jiného je ovšem Nautilus, ale na Hardym jsem si zatím nevšimnul, že by tento problém nastal). Prostě spolehlivá stabilita operačního systému jako je Linux Ubuntu, to je další plus (vedle vzhledu, bezpečnosti, otevřenosti kódu a bezplatnosti).

Žádné komentáře: