úterý 10. června 2008

Rok s Ubuntu a Firefox 3

Ani jsem si nevšimnul, jak to uteklo. Už rok svištím na svobodném operačním systému Linux Ubuntu. Tučňák jediným mocným free open source kouzlem ovládnul moje PC a už se ho nevzdal.

Vzpomínám si na ty krásné zážitky plné úžasu a radosti, když jsem poprvé nabootoval z instalačního/Live CD Ubuntu a viděl, že všechno funguje bez nutnosti doinstalovávat jakékoliv ovladače. A když jsem viděl, jak je prostředí Gnome pěkné (na motiv Human nedám dopustit, nikdy se mi neokouká) a vymakané.

Ech, ty krásné doby prvních doteků!

No, ale nemůžeme se dívat jen do minulosti. Ubuntu udělalo za rok opravdu pořádný krok směrem k ještě běžnějšímu uživateli, než jsem já. Každopádně za ten rok stability, bezpečnosti a svobodné kustomizovatelnosti patří dík celé komunitě kolem Ubuntu a vlastně všem linuxákům.

* * *

Dnes ráno se v aktualizacích objevil Firefox 3. Asi mám vlčí mlhu, už se v těch RC verzích nevyznám, myslím, že tam bylo RC2, každopádně označení v Nápověda > O aplikaci Mozilla Firefox je Firefox 3.

Rok s Tučňákem. Zamáčkněme slzičku nostalgie mířící ke spokojenému úsměvu linuxového uživatele - klikoše - a pojďme dál. Ať žije Ubuntu!

Žádné komentáře: