pondělí 21. července 2008

Rozhovor s věřící dívkou o Linuxu Ubuntu

Všichni tak nějak cítíme, že Ubuntu nám poslalo samo nebe. Ostatně, o tom už jsem psal. Nyní je potřeba citlivě to naznačit při naší IT misii mezi samotnými věřícími BFU. Vybral jsem jeden rozhovor jako model či návod:

A: Pořád na tebe musím myslet. Mám... tě... rád.
B: Já tě mám taky ráda. Ale na prvním místě v mém srdci je Ježíš.
A: To není fér. Ježíše těžko někdy překonám!
B: To nevadí, já tě mám ráda i tak.
A: A můžu tě políbit?
B: Já nevím. Jsem věřící. Pan farář nám říkal, že bychom to neměli dělat.
A: A sakra!
B: Neklej!
A: Ajta sajta!
B: To už je lepší. Víš, já věřím v Boha celým srdcem.
A: Ale já taky věřím celým srdcem.
B: A jak jsi se dostal k víře?
A: No, stáhnul jsem si instalační cedlo Ubuntu...
B: Cože?? Nerozumím.
A: Víš, já věřím v sílu Open Source a GNU/GPL. A hlavně v Linux.
B: Co je to za bohy?
A: To nejsou bohové. To je software do počítače. Operační systém.
B: Aha.
A: Je zadarmo a můžeš si s ním dělat, co chceš. Když chceš. Tvoří ho taková komunita prima lidiček.
B: Komunita? To znám. Církev je taky komunita.
A: No jasně! Máme tolik společného! Máme proroky, evangelisty, pokorné učedníky, mučedníky... Ale hlavně si myslím, že Ubuntu poslal křestanům bůh, aby nehřešili.
B: Jak aby nehřešili?
A: Mno, aby nepoužívali v počítači programy, které si nezaplatili. Rozumíš, aby nesetrvávali ve smrtelným hříchu krádeže duševního produktu.
B: Copak duševno lze ukrást?
A: No jasně! A jak snadno! Každej tvůrce myslí, že má autorský právo na to, co vytvořil.
B: A co bůh stvořitel?
A: Nevím to jistě, ale myslím, že vesmír je v licenci GPL.
B: Aha. Jako že si s ním můžeme dělat co chceme?
A: Tak nějak. Tak co, máš počítač?
B: Mám. Doma v pokojíku.
A: A pozveš mě k vám domů?
B: Když já nevím. Naši nejsou doma. A pan farář říkal...
A: Ááále, pořád pan farář. Co ví pan farář o počítačích?
B: Náhodou, na faře mají taky jeden. Slyšela jsem, že ho mají každou chvíli v opravě.
A: To je jasný, dědula určitě paří na kraknutejch Widlích. To je fakt síla... no jo, kážou vodu a pijou...
B: Cože?
A: Ale nic. Tak co, pozveš mě k vám?
B: Aby ses o něco nepokusil... hihi.
A: Mohl bych se pokusit nainstalovat ti na počítači to Ubuntu.
B: A to chceš ke mně do pokojíku jen proto, abys mi ukázal ten program?
A: Ber to jako boží výzvu.
B: Hehe. Takže mi jenom ukážeš ten program jo? Hele a není to málo?
A: Nechci lízt do zelí Ježíšovi.
B: No, pusu bych ti možná povolila.
A: Tak jdem!

Z rozhovoru jasně patrno, že A zabil dvě mouchy jednou ranou: jednak rozšířil Linux Ubuntu, jednak možná (to už nevíme) později rozšířil i svoje další zkušenosti. Věřící linuxáci by se neměli za svou krásnou víru stydět, ale hrdě ji propagovat. Lampa se nemá stavět pod stůl, ale na stůl, aby zářila světu!

Pozn. rozhovor je čistě fiktivní, ale ne zase tak moc!

Žádné komentáře: