čtvrtek 28. června 2007

Vnstat kliknutím na spouštěč

Dosud jsem nevěděl, jak vytvořit správně spouštěč pro Vnstat, aby po kliknutí okamžitě ukázal statistiku přenesených dat. Terminál se vždycky ihned zavřel. Ale dnes jsem konečně objevil řešení na fóru Ubuntu.cz. Paráda!

Díky existenci voleb u Vnstat (Terminál, napiš man vnstat) si takto můžete na Panel přidat několik variant spouštěče Vnstat, takže po kliknutí na konkrétní ikonu máte okamžitě v okně přehled přenesených dat za dané období (měsíce, dny, týdny, hodiny...). Já jsem si zvolil dvě: základní přehled vnstat (celkem - včera - dnes) a přehled měsíců (vnstat -m). Pro někoho může být zajímavý i přehled za jednotlivé dny (vnstat -d). Oba příkazy pak vypadají takto :

xterm -e 'vnstat; sleep 30' (přehled celkem - včera - dnes)
xterm -e 'vnstat -m; sleep 30' (přehled za měsíce)

Po 30 sekundách se okno samo zavře. Btw: sudo není v příkazu potřeba. Vnstat nepotřebuje rootovská práva ke spuštění.

Komu se nelíbí bílé písmo na černém pozadí, musíte editovat soubor XTerm-color, takto:

sudo gedit /etc/X11/app-defaults/XTerm-color

A následně odkomentujte (smažte vykřičníky) dva spodní řádky na tomto místě, takto:

! - OR -
! Uncomment this for black text on a "white" background.
*VT100*foreground: black
*VT100*background: gray90

Tím dostanete černý text a šedobílé pozadí. Pokud zjistíte, že se vám líbí spíš to bílo-černé řešení, stačí zase dopsat vykřičníky na začátek obou řádků, tj. zakomentovat je. Já osobně jsem zjistil, že mi přijde přirozenější (systémovější) původní varianta.

Žádné komentáře: