pátek 22. února 2008

Rozsypané video - vyřešeno

Poslední dobou pozoruju v Ubuntu jeden hodně častý video bug - video (obraz) se rozsype do něčeho, co vypadá jako psychedelický duhový poncho, ušitý totálně sjetou Mexičankou. Děje se tak tehdy, pokud mám spuštěno hodně programů, je jedno, jestli systém běží dlouho nebo krátce. Vypadá to asi takhle. Nic jiného se neděje, ale video už prostě neuvidím - jde jedině zvuk. Teprve po restartu se zase všechno spraví.

Řešení: tak byly to Efekty vzhledu. Já se z toho po... Provedl jsem pár zátěžových testíků s video (normálně mi video zatěžuje při přehrávání procik tak kolem 20%, ono se to mele od 10% do slabě nad dvacet, takže jsem vyzkoušel nějaký psí kusy, jako spuštění hodně videjek za sebou, zrychlené skoky po minutách sem a tam, vyšplhalo se to tak na 86-90% dočasné zátěže), a pořád nic.

Až jsem zapnul Efekty vzhledu, tak samozřejmě okamžitě psychedelický poncho. Vypnul jsem Efekty na Žádné, a okamžitě po spuštění totéž video opět bez problémů se zobrazuje.

Ty zatracený Efekty! :-) Už jsem to řešil kdysi při přepínání mezi více účty, ta login obrazovka šla taky do pekel, a teď se to vrací i tady. Tak nic, Efekty vzhledu v Systém > Volby > Vzhled dávám definitivně na Žádné. Jsem rád, že můžu mít přece jen nvidia ovladač zapnutý, protože mi v Gkrellmu hlídá teplotu grafické karty.

Žádné komentáře: