sobota 17. listopadu 2007

Hromadné přejmenování obrázků (Ubuntu)

Hromadné přejmenování obrázkových souborů provádím v prohlížeči obrázků gThumb:
  1. Jdu do složky s obrázky, které hodlám přejmenovat, kliknu do okna
  2. kliknu na horní menu: Úpravy > Vybrat vše
  3. pravý klik do složky na některý z vybraných obrázků (pozor, nestačí kliknout vedle na prázdné místo, musíte kliknout na obrázek)
  4. zvolím Přejmenovat...
  5. v položce Šablona přidám nové jméno před speciální znaky*
  6. kliknu na Přejmenovat
a obrázky jsou hromadně přejmenovány podle dané šablony.

* Už nevím, jaké je defaultní nastavení, ale jako speciální znaky tam teď mám ###%e - to jest číslo (#) a původní příponu souborů (%e). Konkrétní příklad:
  • mám složku plnou fotek z dovolené, soubory jsou všechny .jpg a jako název před příponou mají pouze nějaké číslo
  • dovolena###%e přejmenuje všechny obrázky ve složce na dovolena001.jpg, dovolena002.jpg atd.

2 komentáře:

Víťa řekl(a)...

Díky, funguje to. Hledal jsem to v menu, ale teď už nemusím :)

Mj. pro více nastavení doporučuji Gnome Commander, ktery jsem pouzival k prejmenovani fotek doposud.

rionka řekl(a)...

to je dobrej napad! nahrazuje to, zda se, hromadne davkove zmeny, ktere jsem drive delala pomoci irfan view. diky za tip.