čtvrtek 29. listopadu 2007

PCLinuxOS - další super distro pro klikoše!

Tak můžu vám říct, právě jsem po cca hodinovém prvním rande s PCLinuxOS česká verze Live CD (v downloadu je to ten iso soubor s označením 2007.1 CZ) a jsem opravdu nadšen a uchvácen. Jestli nějaký začínající rebel nebo elitní holka uvažuje o přechodu na Linux, tak - a teď nechci vypadat jako Ubuntu Jidáš :-) - ať zkusí rozhodně také PCLinuxOS.

Pravda, zatím jsem jenom zkusmo nabootoval z Live CD (opět jako u Ubuntu, jde zároveň o instalační cedlo), ale zážitek to byl pěkný: moc se mi líbí, jak mají řešeno celé ovládání, jak třeba schovaná okna programů, a další věci. Přímo hned po Live CD bootu mi fungovala všechna média, internet, rozlišení obrazovky lze nastavit v GUI (měl jsem v nastavení obrazovky jako nejvyšší a default 1024x768, ale jde to změnit ještě jinde na vyšší).

Na PCLinuxOS hodnotím jako myško-klikoš, že tam je už všechno předinstalované :-) Dokonce i firewall. Zdá se mi, jako by všechna důležitá nastavení počítače tu byla nějak přehledněji a jednodušeji dosažitelná než v Ubuntu. A všechno taky pěkně v češtině (jako Ubuntu), supeeer! Rozhodně si udělám instalaci na hdd a pohroužím se do útrob tohoto pěkného distra více.

Co se týče záporů, tak musím bohužel subjektivně ale přece konstatovat, že KDE není Gnome. Gnome (tj. defaultní prostředí v Ubuntu) mi přijde takové... takové vizuálně elegantnější nebo co. Možná jen osobní dojem, ale takhle to mám, no! A za druhé, PCLinuxOS vypadá z prvního podání takový jako že "napevno". Na Ubuntu hodnotím a miluju právě jeho vysokou kustomizovatelnost. Nakolik je individuálně "upravitelný" PCLinuxOS, tak to si budu muset teprve zjistit :-)

Souhrnem, první dojem z PCLinuxOS vynikající, rád se do něj zavrtám. Jestli někdo ze čtenářů touží stát se uživatelem Linuxu, přejít na Linux, nebo ho aspoň vyzkoušet, tak vedle Ubuntu mu doporučuji prubnout též PCLinuxOS.

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

O PCLinuxOS píšeme na LinuxEXPRESu:
http://www.linuxexpres.cz/tag/pclinuxos