sobota 19. dubna 2008

Vypnutí zatracené klávesy CAPSLOCK (Linux Ubuntu)

Dnes jsem se vážně tak strašně nasr.., když jsem při rychlém psaní dvakrát do minuty nechtěně zapnul idiotskou klávesu CAPSLOCK, kterou jsem snad v životě nepoužil, že jsem se rozhodnul ji trvale vypnout. Návod pro Linux Ubuntu jsem našel na Ubuntugeek.com :

vypnutí

$ xmodmap -e "clear Lock"

zapnutí

$ xmodmap -e "add Lock = Caps_Lock"

Tohle vypnutí je však pouze dočasné, trvá do restartu, pak se CAPSLOCK zase zapne. No tak jsem chvilku dumal, a pak jsem ten příkaz k vypnutí vrazil do Sezení v Systém > Volby > Sezení, podobně jako automaticky spouštím Gkrellm. A je to. Při startu se prostě vypne CAPSLOCK v Sezení. Nevím, jestli je to úplně penguin kosher, ale funguje to natrvalo a to je hlavní! :-)

Žádné komentáře: