středa 9. dubna 2008

Mobloquer - grafický front end Moblocku

Program Mobloquer je GUI pro Moblock (zkoukni screenshoty). Podařilo se mi po kratším boji nainstalovat 0. 4. 1 (návod instalace Moblocku a Mobloqueru dohromady). Říkám podařilo, aby to znělo obtížně, ale nejspíš jsem prostě někde něco měl špatně nastaveného (včetně instalovaného Firestarteru a nechuti restartovat Ubuntu :-), takže to furt nechtělo dokončit instalaci nebo co. Nakonec když jsem chtěl odinstalovat ten Firestarter, tak se objevilo, že cosi neproběhlo a cosi jako dpkg a něco hehe že musím ručně :-) Tak jsem to dal v Terminálu a hele, zbytek instalace Moblocku a Mobloqueru se dokončil správně. Tak to už jsem cejtil, že jsem na správný cestě.

Po instalaci se Mobloquer objeví v Aplikace > Internet. Moblock se samozřejmě spouští automaticky "neviditelně" se startem systému, Mobloquer si prostě jen pustíte, kdy chcete, abyste mohli s Moblockem manipulovat v GUI a viděli v Logs, co se aktuálně blokuje.

Poučenej ještě z Moblocku, povolil jsem jako odchozí spojení HTTP, HTTPS a FTP (přímo v Mobloqueru, viz Settings, to je na GUI to krásný). No a pak jsem si lámal hlavu, jak je to s těma blocklistama, nejdřív jsem viděl, že se nemůžu dostat na internet, tak jsem začal povolovat jeden blocklist za druhým, teď do toho to furt chtělo KDEsu cosu sudo heslo, nakonec jsem se mrknul, co vlastně blokuju, když inet konečně jede, a zbyly tam asi tři čtyři ty listy, tak to už jsem si řekl: Sakra, na co teda ten Mobloquer vlastně mám? :-)

Tak jsem zase všechny blocklisty aktivoval, zkusil na internet, no a pak jsem konečně přímo v tom okně Logs, ehm, povolil svůj localhost :-)) A inet šel. I se všema aktivníma blocklistama. Jestli je to tak 100% správně, to nevím, ale sudo moblock-control test v Terminálu ukázal, že Moblock běží a blokuje (status je vidět i na kartě Manage v Mobloqueru) a v Logs se objevila ta bloklá IP adresa z nějakýho toho jejich seznamu, takže asi to nějak fachčí, už nad tím nebudu hloubat :-)

Mobloquer vypadá jako Peer Guardian 2 po slabší mrtvici, ale zaplaťpánbu (thank God!), že aspoň ty hlavní operace s Moblockem jsou v GUI. Prima je tray ikona. Každopádně je hodně co zlepšovat, od přidávání jednotlivých IP do custom-blocklist.p2p v nějakým interaktivním okně až po takovou blbůstku, aby v okně Logs byly vidět všechny aktuální připojené IP, ne jenom ty zablokované, a aby se daly blokovat trvale nebo dočasně pravým kliknutím atd. Prostě to všechno, co je v PG2. Takže závěrem: Mobloquer je mnohem lepší než holej Moblock a na to základní použití stačí. Těším se na další verze, který mě budou hýčkat desítkama novejch funkcí.

Žádné komentáře: