sobota 15. března 2008

KeePassX 0.3.1 (pod Ubuntu 7.10)

Vyšla nová verze crossplatformového opensource správce hesel KeePassX 0. 3. 1, která opravuje některé bugy a přidává funkce, například automatické uzamčení databáze při nečinnosti. Portable verze pro Linux už je k dispozici, a tak jsem ji hned vyzkoušel.

Rozbalil jsem balíček portable linuxové verze (Linux Binary Bundle), vyzkoušel na USB klíčence a všechno funguje bez problémů. Pouze start (po kliknutí na keepassx.sh a Spustit) se mi zdá subjektivně trošku delší, ale to mi nevadí.

Portable verze 0. 3. 1 má snad všechno, co instalační linuxový .deb balíček. Hlavní věci, které mě zaujaly:
  • "samostatně" přístupný Password Generator
  • možnost tray icon do panelu (ušetří místo dole v taskbaru)
  • ruční nebo automatické zamknutí databáze po nečinnosti (dá se samozřejmě nastavit čas automatického)
  • hezký vzhled v GNOME (mám ten dojem, že předchozí portable, 0. 2. 2, byl snad v KDE nebo co :-)
  • font je menší, elegantnější
Celkově se mi linuxová portable verze 0. 3. 1 jeví jako plnohodnotný password manager, má skutečně snad všechny funkce a volby, co má instalační verze. Nezbývá než poděkovat týmu kolem KeePassX, udělali zase pořádný skok kupředu. Great work!

Žádné komentáře: