čtvrtek 27. března 2008

Snížení rychlosti CD/DVD mechaniky (Ubuntu)

Nedávno jsem v novinách četl tipy, jak snížit hlučnost počítače, a byla mezi nimi i rada ohledně hlučnosti příliš rychle čtoucích CD/DVD mechanik. Prostě snížit čtecí rychlost. Byl to návod pro Windows, ale tak jsem si řekl, že na Linuxu jde taky jistě snížit rychlost.

A taky že jo. Návod je přímo na Ubuntu Wiki. Nepotřebujete k tomu ani instalovat program. Mechanika se opravdu při čtení znatelně ztišila.

Pak jsem ještě našel možnost snížit rychlost čtení v K3B (Ubuntu.cz), konkrétně v Device > Set Read Speed. K3B prý ale rychlost čtení zase vrátí na původní, pokud někdy zvolíte funkci kopírovat CD. Tak teď netuším, jestli se to pak zase musí nastavit na nižší :-). Ovšem cédéčko už jsem nekopíroval roky, takže mě nemusí trápit nějaké opakované nastavování. Hlavně, že mechanika šlape potichu.

Žádné komentáře: