pátek 14. března 2008

TrueCrypt 5.1 - dvojí připojení svazku (Ubuntu)

V TrueCryptu 5.1 můžete připojit (= otevřít) zašifrovaný svazek dvěma způsoby :
  1. bez určení připojovacího adresáře ( = při mountu pouze vložíte heslo)
  2. s určením adresáře, kam se má svazek otevřít (je nutno navíc určit daný adresář při mountování v Options > Mount at directory, pohodlně se dá proklikat pomocí Select do prázdného adresáře, který libo)
Osobně dávám přednost druhé možnosti. Zjistil jsem, že má dvě spojité výhody:
  • není tolik vidět, že používáte TC (viz níže)
  • umožňuje přednastavit si některé rychlé linky na panelu nebo na ploše přímo do nějakého nevinně a hlavně stále stejně nazvaného adresáře
U první možnosti totiž jediná cesta, co jsem našel, je /media/truecryptX, kde X je číslo slotu, které si volíte při mountování. Mít v cestě rychlého linku někde napevno napsáno truecrypt1 apod. není moc chytré. Navíc se chci připojovat bez nutnosti přemýšlet nad tím, který slot mám pro který svazek volit, aby mi fungoval odkaz v panelu.

Je fakt, že ikonka každého připojeného TC svazku se (při použití první možnosti) objeví i na ploše, jenomže přes tu mám v 99% času okno prohlížeče nebo jiného programu. Takže nejrychlejší se mi skutečně zdá odkaz na panelu do nenápadného adresáře, který je běžně prázdný, ale po připojení TC svazku se zaplní.

Mohlo by se namítnout, že nutnost vybrat adresář zdržuje, ale podle mě jen zdánlivě, je to záležitost několika intuitivních, rychlých kliknutí (zlatý GUI !). Pokud jsem si všimnul, cesty ke svazkům v TC se nikde defaultně neuchovávají (defaultně je zatržena volba Never save history). Neuchovávají se ani zvolené připojovací adresáře, a je to dobře. Nejsem odborník, ale čím víc to vypadá, že s TC nepracujete, tím líp. V Linuxu lze TrueCrypt bohužel zatím používat jen formou instalace do systému. Uvítal bych Traveler mode pro Linux.

Žádné komentáře: