sobota 29. března 2008

SIR - hromadná úprava velikosti obrázků (Ubuntu 7.10)

O hromadném přejmenování obrázků pomocí prohlížeče gThumb už jsem psal. V současné době jsem hledal také nástroj na hromadnou úpravu velikosti a kvality obrázků, fotek.

Po zběžném guglování jsem s potěšením a úlevou typického klikoše :-) našel článek Hromadné zmenšení fotografií na LinuxExpresu, v němž se popisuje prográmek SIR - Simple Image Resizer. Líbilo se mi hlavně to GUI :-) a tak jsem neváhal a stáhnul si .deb balíček pro Ubuntu (7.04).

Instalaci balíčku jsem zvolil samozřejmě ihned z downloadu, stáhly se závislosti Qt4, pak se balíček bez problémů nainstaloval. Nevšimnul jsem si, že by se někde v menu Ubuntu objevila spouštěcí ikonka, takže jsem poprvé spustil prográmek z Terminálu ( sir a enter).

Pěkný. V Options se dají nastavit parametry úprav jako default. Jediné, co bych vytknul ovládání, je chybějící možnost zvolit zavření až po potvrzení, protože se mi povedlo hned poprvé kliknout vedle během běhu (zmenšování) programu (práce v jiném okně), tj. na křížek, a program se bez dotazu zavřel.

No ale jinak teda super. V Add Dir jsem vybral adresář s fotkami, dole v okně zvolil cílový adresář (Target Folder), napsal požadované rozlišení, nacvakal kvalitu (Quality) a už to jelo, dole ubíhá progress bar a procenta. Pěkný, přehledný prográmek (ostatně viz návod na LinuxExpresu), který se mi nesmírně hodí. Hned jsem si přidal uživatelský spouštěč na panel (Typ: Aplikace, v řádku Příkaz je sir).

Žádné komentáře: