čtvrtek 13. prosince 2007

Opera 9.24 v Ubuntu 7.10 fpohodě

Pobídnut čísílky z Google Analytics (Opera: 10.59%), nainstaloval jsem si Operu 9.24 pro Linux. Instalace bez problémů, spuštění (Aplikace > Internet) a surfování bez problémů. Hlavně jsem chtěl vidět, jak vypadá Větrniště v Opeře. A hele, nějaký malý fonty :-)

Nakonec jsem pochopil - mea culpa. Jak jsem posledně upravoval velikost fontu v šabloně Bloggeru, tak jsem po zvětšení vrátil zase o stupeň zmenšení, přičemž jsem zapomněl, že upravování velikosti fontu v Bloggeru tímto způsobem je tak trochu jako krabička s červama. Takže nejlepší je prostě nahodit defaultní hodnoty šablony. A Operáci nemusej už nikde nic zvětšovat :-)

Jinak z fyčur mě zaujal:
  • Speed Dial
  • možnosti startupu u "domácí stránky"
  • poznámky
  • bezpečnostní fyčury (cookies, referery atd.)
  • nabídnutí zabudovaných mouse gestures po prvním zkusmém pohybu
  • centrování obrázků na samostatné stránce
  • a samozřejmě ty opeří widgety, hned jsem jich pár zkusil :-)
Nepotěšila mě v zásadě asi jediná věc, totiž že u některých fontů na www stránkách je diakritika jakási zmršená, prostě písmenka s diakritikou jsou menší než ty ostatní. Ale třeba hlavní zpravodajské servery (nebo font Větrniště) se zobrazují správně.

Hlavní je, že lidi, kteří používají Operu, se nemusejí Ubuntu bát, vypadá to, že Opera tu normálně funguje (zkoušena na Gutsy Gibbon). Stejně je záhada, proč se Opera pořád ne a ne víc rozšířit, tak jako se to povedlo Firefoxu. Je to samotným faktem, že prostě existuje Firefox? je tu nějaká pouze psychologická bariéra (zvyk, uměle nahoněné rozšíření jediného správného, modrého....), nebo je v Opeře něco, co většině lidí, kteří ji zkusili, nepřekonatelně vadí?

1 komentář:

FiFoml řekl(a)...

Ahoj, musim chvalit blog.
Ale ohledne opery a Ubuntu. Zkus nekdy mrknout na nejaky video nebo zpustit flash. Narazis na dalsich par problemu. Resitelnych ale je to beh na dlouhou trat. Sem dlouholety Operak ale v linuxu pouzivam pouze firefoxe. Mozna kdyz budu mit vic casu tak se s tim poperu..
zatim GL