čtvrtek 6. prosince 2007

Zkusil jsem tě, Daryno

Naprosto proti všemu očekávání jsem nakonec instaloval Linux Mint 4.0 Daryna už dnes - a je pěknej, no. Instalace opravdu fpoho (Ubuntu jízda), jenom jsem mírně zvedl obočí nad možností udělat si účet roota, to mi nepřipadne jako úplně nejlepší nápad, jinak žádný problém.

Tak jsem si to po hdd bootu procházel, hezký no (holt Gnome), defaultně všechny nastavení pohromadě, klikneš na Darynu vlevo dole, máš to v jednom placu. Řekl bych: pro lidi, kteří přecházejí z Windows na Linux a jsou zvyklí na windowsí rozestavění ovládacích prvků na obrazovce, je Linux Mint asi příjemná volba. Já už jsem ale prostě zvyklej na dva defaultní panely původního Ubuntu a nechtělo by se mi to přestavovat. Ocenil jsem detail, že LM má hned po instalaci už pár důležitých složek na ploše.

Jinak je fakt, že v Linux Mint některé věci nejsou zatím úplně v češtině, ale nezdálo se mi to tak hrozné. Zkrátka další zajímavej klikací Linux pro lidi, kteří chtěj bejt überklikoši, elita informarčního věku. Mno, to je zase pseudorecenze, já vím, že by to chtělo používat aspoň týden dva, ale mám jenom jeden harddisk a potřebuju každodenně svištět na Ubuntu, a k dual bootu dvou linuxích distribucí jsem zatím nedospěl. Pokud bude jen trochu možnej dual boot, tak si nahodím nejdřív PCLinuxOS, později určitě i Mint.

Pokud sem nějací nebožáci zabloudili v touze po faktech, přesných srovnáních a screenshotech, tak tady mají skutečné recenze:
Linux Mint - Konečně řešení pro začátečníky (Root.cz)
Linux Mint - s Ubuntu za zády (LinuxExpress)

1 komentář:

Jiřík řekl(a)...

Mint je velice zajímavá distribuce. Taky jsem ji zkusil a byl jsem opravdu dost překvapen. Všechno fungovalo hned, i ČT24 online stream. Dokonce i to Gnome vypadá docela vkusně ;-) Bohužel KDE verze je opět dost pozadu.