sobota 29. prosince 2007

Tellico - manažer knih (Ubuntu)

Uvažoval jsem o programu - knihovničce, v níž bych měl uloženou databázi přečtených knih. Hledal jsem, hledal, vyzkoušel jsem nakonec tři programy, Alexandria, BibShelf a Tellico. A zůstal jsem u Tellica.

Bibshelf je primitivní, nemá ani export ani žádné nastavení třeba toho, co by jeden chtěl za zobrazené údaje, v Alexandrii je problém spojit se s nějakou českou online databází ISBN, a cizí mi podle ISBN nic nenašla, takže knihy jsem musel vkládat ručně, navíc nemají kolonku žánr (no viděls to někdy draku? tady má někdo odvahu udělat program na kartotéku knížek a nedají tam kolonku pro žánr, to snad není pravda :-)

Tellico je pro prostředí KDE (screenshoty), nicméně jde ze Synapticu normálně nainstalovat a spustit se dá v Aplikace > Kancelář. Má tolik nastavení, že to snad ani nevyužiju, naprosto podrobné údaje o knížce, program je celý v češtině a vypadá pěkně i v Gnome. Takže zůstanu asi u něj, i když jsem zatím nezkoušel online vyhledávání a vkládám knihy ručně.

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Sice je to starý článek, ale snad má pořád co říct:

http://www.abclinuxu.cz/clanky/show/63080