čtvrtek 6. prosince 2007

Smazání celého harddisku - DBAN

A když už jsme už těch instalací jiných distribucí, tak jsem si hnedle zkusil smazat celý harddisk pomocí Darik's Boot and Nuke. Čili DBAN. Předtím jsem si stáhnul iso obraz pro CD (má asi 2MB), vypálil jsem ho, nu a potom.... potom jsem restartoval kompla, vložil DBAN cedlo mechanice do chřtánu, a čekal. Po cd bootu se objevila obrazovka s různými informacemi, ale podstatné bylo, že stačí vedle toho boot: napsat autonuke a entrovat. Prý to maže všechno a bez potvrzování. Pak DBAN zahlásil, že se natáhnul do paměti a je možno cedlo vyjmout z mechaniky. Vytáhnul jsem.

A pak už se začal harddisk mazat, bylo to na jedno kolo o třech průchodech, opravdu jsem ocenil, že ta procenta ubíhala pro všechny průchody najednou, to mám tak rád, když se to počítá zvlášť, pak nevím, kolik zbývá celkem, ale tady je to opravdu pro celé to kolo (round). Circa za hodinu a půl bylo vymazáno. DBAN nakonec nabídnul zapsání logu z celé operace, pokud by byla ve floppy disketa. A to je asi tak všechno, co můžu zatím říct k smazání celého harddisku (kromě té varianty se shred během CD bootu s cedlem Ubuntu, ale tu jsem zatím nezkoušel, snad příště :-).

Než začnete mazat harddisk, přesvědčte se, že máte všechna důležitá data z něj zálohovaná a že ty zálohy jsou funkční!

Žádné komentáře: