úterý 11. prosince 2007

Restart po dotyku USB zdířky

V poslední době jsem si všimnul jednoho hodně zvláštního bugu, který jsem předtím neměl (nebo na něj nedošlo?), a to je nechtěný restart systému po dotyku USB zdířky USB kablíkem. Díval jsem se do systémových logů, v messages je napsáno jen restart, v debug logu je jako něco, co selhalo, napsáno jedině tohle:

PM: Checking swsusp image.
PM: Resume from disk failed.

Potíž je v tom, že k tomuhle divnému restartu dochází zřídka, jen v této vymezené situaci. Tento bug je omezen pouze na dotyk USB kablíkem. U klíčenek to nedělá (proto jsem bug nemohl opakovat), pouze se komp občas resne, když chci připojit fotoaparát a vsunu USB kablík první do zdířky v kompu, aniž by byl taky ve foťáku. Po restartu kupodivu USB kablík připojit samotný lze a nic se neresne :-) Každopádně USB klíčenky to nedělají, dělá to prostě dotek (!) a pokus o zasunutí USB kablu. Sakryš, že by to bylo hardwarem? :-)

P.S. Každopádně to vypadá, že tomuto bugu lze zabránit, pokud prostě připojuju USB kablík nejdřív k fotoaparátu a potom teprve k počítači.

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

PM je power management. Takže ACPI, suspend a podobný tyjátr. Nepochopil jsem, jestli máš notebook, nebo desktop (možná blbě čtu, prolítl jsem to). Mně to někdy dělá fajnou věc. ACPI démon se rozhodne, že se baterka taví, a tak v zájmu záchrany nevímčeho (podle logů by už mělo teoreticky hořet) mi nbook resetne během tří sekund. Supr trúpr.

Windfinder řekl(a)...

Mám desktop. Ten restart je fakt kuriozní a na Feisty to rozhodně nedělalo, přitom používám Ubuntu pořád stejným způsobem.